markazkharidcom

markazkharidcom

markazkharidcom

markazkharidcom

بایگانی
  • ۰
  • ۰
  • هردو دستگاه ها رم (RAM) کلی ۸ گیگابایت دارند.
  • اما آن حافظه را به طور متفاوتی اختصاص می دهند.

حتی بحث برانگیزتر مموری (حافظه) زیر کنسول ها است. و موضوع مقدار RAM نیست – چون هردو رم ۸ گیگابایت دارند- بلکه موضوع نوع RAM استفاده شده است.

هردو PS4 و PS4 Pro یک مزیت متمایز با حافظه سریعتر ۸GB GDDR5 دارند، درحالیکه هردو

Xbox One S و Xbox One کندتر با پهنای باند ۸GB DDR3 متفاوت می باشند. 

هیچ کدام از سیستم ها تمام RAM را به توسعه دادن بازی ها تخصیص نمی دهد. بعضی از قسمت RAM برای پردازش دستگاه ها حفظ و نگهداری می شود.

PS4 تا ۳٫۵ GB برای پردازش دستگاه نگه می دارد و مطابق مستندات برای پیشرفت بازی ها ۴٫۵GB نگه

می دارد. وقتی حافظه در دسترس است، گاهی اوقات ۱G بیشتر به بازی ها دسترسی حافظه می دهد وقتی در دسترس باشد. (گاهی ۱G حافظه انعطاف پذیر دارند) ولی گارانتی برای این موضوع نیست.

“گارانتی حافظه” Xbox One حدوداً کمی بیشتر از ۵ گیگابایت برای پسشرفت بازی می دهد، درحالیکه برای پردازش سیستم تا ۳GB می گذارد. این دستگاه ها حدود ۰٫۵ گیگابایت بیشتر از سونی برای بازی اختصاص داده است مگر با درنظر گرفتن ۱ گیگابابت انعطاف پذیر سونی میکروسافت ۰٫۵ گیگابایت کمتر برای بازی درنظر گرفته است.

وقتی نوبت به Xbox One X  می رسد، که که رم RAM بالای ۱۲ گیگابایت می دهد، بدین معنی است که برای بازی ها حافظه ۹ گیگابات درنظر گرفته است که برای بازی در native 4K لازم است.

کنسول هایی که هم اکنون در بازار هستند در هسته خود طراحی AMD مشابهی دارند، اما صحبت درباره حافظه آن ها، تفاوتشان مثل تفاوت سیب و پرتقال است. تنها برنامه نویس های بازی می توانند بگویند کداک یک برنده این مبارزه است.

تفاوت گرافیکی ایکس باکس وان و پلی استیشن

در این بخش ما عملکرد گرافیکی Xbox One S را با PS4  مقایسه می کنیم همانطور که Xbox One X را با PS4 Pro مقایسه می کنیم.

به تازگی کنسول های ۴K آمده است، پس ما هرچقدر بازی های بیشتری بیاید که Xbox One X را ساپورت کند اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

مقایسه Xbox One X و PS4 Pro

شواهد اخیر نشان داده شده است تفاوت چشمگیری در رزولوشن و جزییات بافت آن ها نیست.

به هرحال، اکثر طراحان بازی، بازی ها را براساس قابلیت های Xbox One X نمی سازند، بنابراین نمی توان تفاوت چندانی در آن ها یافت.

FIFA 18

بازی FIFA 18 در هردو کنسول با خروجی ویدئوی  ۴K بسیار خوب عمل می کند. برخلاف تفاوت های مشخصات در هردو دستگاه، تفاوت چندانی در این بازی در دستگاه ها وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل های دیجیتالی دو ورژن تنها تفاوت بسیار اندکی که در آن ها دید این بود که طراحی فاصله چمن در دستگاه Xbox One X کمی بهتر از دیگر دستگاه ها بود.

ما باید درباره نتیجه گیری های درباره توانایی های نسبی دو کنسول کمی محتاط باشیم.  

مرکز خرید

  • ۹۷/۰۷/۲۸
  • markazkharidcom markazkharidcom

نظرات (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی