markazkharidcom

markazkharidcom

markazkharidcom

markazkharidcom

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خالی کردن حافظه کش برنامه‌ها
حافظه ی کش بخشی از حافظه است که به شما کمک می کند تا برنامه های کاربردی خود را با سرعت بیشتری اجرا کنید. این حافظه اطلاعات مورد نیاز شما در حین اجرای برنامه ی کاربردی را در خود ذخیره می نماید تا شما با سرعت بیشتری از این برنامه های کاربردی استفاده کنید. با این وجود حجم این اطلاعات ممکن است زیاد و زیادتر شده و نهایتا تاثیر منفی بر روی کارایی دستگاه شما داشته باشند. به همین دلیل اگر شما در حال استفاده از این برنامه ها نیستید پس به اطلاعات این حافظه به طور مداوم نیاز ندارید. البته باید در نظر داشت که در صورت اجرای مجدد۱ این برنامه ها همین اطلاعاتی که در کش نشسته است به میزان کاری که با برنامه دارید در صورتی که انها را حذف کنید مجددا دانلود خواهند شد. برای حذف این اطلاعات غیر ضروری باید به قسمت تنظیمات، گزینه Storage رفته و با ورود به گزینه Cached Data را انتخاب و با مشاهده سوال، گزینه OK را لمس کنید.
با طی‌کردن این رویه حافظه کش موجود بر روی دستگاه شما به طور کامل پاک خواهد شد و بدین‌ترتیب فضای ذخیره‌سازی و سرعت بیشتری در اختیار خواهید داشت. مدنظر داشته باشید با اجرای مجدد برنامه‌ها، مجددا اطلاعات مورد نیاز توسط آن‌ها دانلود خواهد شد.

حذف کارکرد های اضافی

سیستم های عامل اندروید دارای امکانات فانتزی تعبیه شده بر روی آنها هستند که بیشتر از نقش کاربردیشان نقش تزئینی دارند از قبیل ویجت‌ها و پس‌زمینه‌های زنده و البته انیمیشن‌ها از جمله این قابلیت‌ها هستند. این قابلیت ها گرچه به نظر چشم نواز و دوست داشتنی ولی بر روی کارکرد های اصلی گوشی شما تاثیرات منفی می گذارند. شما می توانید با صرف نظر از استفاده از انها به بهبود کارکرد گوشی موبایل خود کمک کنید.

توصیه می‌کنیم از استفاده از پس‌زمینه‌های زنده تا حد امکان اجتناب کنید و برای حذف ویجتها باید بر روی آن با دست توقف کرده و بعد از دیدن سطل زباله انها را به سطل انتقال دهید. با این حرکت، ویجت مورد نظر از هوم‌اسکرین حذف خواهد شد. در صورتی که نظر شما تغییر کرد، مجددا با نگه‌داشتن انگشت در نقطه‌ای خالی از صفحه‌نمایش می‌توانید ویجت مورد نظر خود را اضافه کنید.

از انیمیشن ها صرف نظر کنید
لغو عملکرد انیمیشن های روی دستگاه شما می تواند هم در مصرف انرژی و هم در سرعت کارکرد ان تاثیر گذار باشد. با انجام این کار، دستگاه شما نیاز به صرف منابع سیستمی در هنگام بازکردن و یا پیمایش در میان منوها به منظور اجرای انیمیشن‌ها نخواهد داشت. اما باید بدانید که انجام این کار مانند موارد قبل به سادگی صورت نمی پذیرد و به سادگی نیز قابل بازگشت نیست.
ابتدا باید به گزینه‌ Developer Options در دستگاه خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید این گزینه را با هفت بار لمس کردن متوالی گزینه ی About phone در منوی تنظیمات خود فعال کنید ولی باید بدانید که کارکردن با این گزینه نیازمند دارا بودن اطلاعاتی بیش از یک کاربر ساده است. و می تواند دردسرساز شود.در برخی موارد نیز تغییر این گزینه‌ها بدون داشتن اطلاعات کافی می‌تواند به دستگاه شما و نحوه عملکرد آن آسیب بزند. درنهایت باید بدانیدکه در صورت غیر فعال کردن این گزینه تنها راه مجددا فعال کردن ان بازگزداندن دستگاه به تنظیمات کار خانه میباشد.

مرکز خرید

  • ۹۷/۰۶/۲۶
  • markazkharidcom markazkharidcom

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی