markazkharidcom

markazkharidcom

markazkharidcom

markazkharidcom

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همیشه کامل شارژ کردن باطری الزام نیست
تقریبا تمام افرادی که از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند بر این باورند که در صورت اتصال گوشی خود به شارژر و جدا کردن آن قبل از اینکه شارژ آن کامل شود باطری گوشی آن ها در دراز مدت دچار مشکل خواهد شد. در حالی که این باور اساسا مربوط به نسل قبلی باتری های شارژی بود که در گوشی های همراه از آن ها استفاده می شد. گوشی هایی که سال ها قبل دارای باتری شارژی بودند از نیکل کادمیومی ساخته می شدند که به عملیات کامل شارژ شدن و یا کامل شارژ نشدن حساسیت نشان می دادند و پس از مدتی دچار آسیب می شدند. به همین جهت نحوه ی شارژ شدن آنها با طول عمرشان ارتباطی مستقیم داشت. ولی اکنون چند سالیست که این باطری ها به طور تقریبا کامل منسوخ شده اند و جای خود را به باطری های لیتیوم یونی داده اند که نسبت به آنها نه تنها مزیت های بالاتری دارند بلکه به نحوه ی شارژ شدن نیز حساسیتی نشان نمی دهند. به کمک این باتری های لیتیومی یونی دیگر نیازی نیست که به عنون یک مصرف کننده هر بار در زمانی مشخص گوشی خود را به شارژر وصل کرده و تا پایان کامل سارژ آن منتظر بمانید. در صورتی که باتری موبایل شما از این جنس باشد شما می توانید با خیالی آسوده هر زمان که احساس نیاز به شارزکردن باتری گوشی خود کردید به سادگی آن را به سارژر متصل کرده و بدون نیاز به کامل شارژ شدن ان هر زمان آن را از شارژر جدا کنید بدون اینکه کوچکترین آسیبی از این کار به باتری گوشی شما وارد گردد.

استفاده از برنامه های کاهش دهنده ی مصرف باتری یا کنترل دستی؟
معمولا برنامه های زیادی روی تلفن های همراه نصب می شوند که اغلب این برنامه ها از انجایی که کاربردهای تبلیغاتی دارند به صورت رایگان نیز ارائه می گردند. رایگان بودن این برنامه ها باعث می شود تا کاربران توجه زیادی به فعالیت های پس زمینه ی این برنامه ها نداشته باشند ولی در واقع همین برنامه ها می توانند مصرف باتری تلفن همراه شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. برنامه هایی که به عنوان کمک کننده جهت ذخیره ی طولانی مدت تر انرژی باتری گوشی شما معرفی می شوند غالبا برنامه هایی هستند که این عملکرد های در پس زمینه ی گوشی شما را یافته و فعالیت آنها را متوقف می کنند. این برنامه ها همچنین تنظیمات برخی از ویژگی های مورد نیاز گوشی شما از قبیل GPS ، بلوتوث ، مصرف داده و … را نیز به صورت خودکار در صورتی که شما در حال استفاده از ان ها نباشید غیر فعال می کنند تا زمانی که انها توسط برنامه ای دیگر فراخوانی شوند. این عمل نیز خود می تواند هم انرژی بیشتری برای شما ذخیره کند و هم امنیت گوشی شما را در برابر نفوذ های احتمالی افزایش دهد. البته به دلیل این که همین برنامه های کاربردی جهت مصرف بهینه ی باتری همواره باید در حال فعالیت باشند تا در صورت یافتن استفاده ی غیر ضرور فعالیت ها را متوقف کنند بخشی از انرژی مصرف شده توسط باتری را به خود اختصاص می دهند . به همین علت برخی تولید کنندگان در جهت اینکه انرژی باتری بیشتر حفظ شود در بخش تنظیمات نرم افزاری تلفن های تولیدی خود گزینه هایی را قرا داده اند که به کاربر کمک می کند تا برنامه های غیر ضرور را در پس زمینه یافته و آن ها را لغو کند.
به عنوان مثال سامسونگ در بخش تنظیمات خود گزینه ی “نگهداری دستگاه” ( Device maintenance) را قرار داده است که در ان بخشی مربوط به باتری وجود دارد. کاربران این گوشی ها با ورود به این قسمت با سه گزینه مواجه می شوند. گزینه ی اول حالت پیش فرض دستگاه می باشد که در واقع وضعیت ان برابر با عدم نیاز به ذخیره ی انرژی بیشتر(OFF) است. گزینه ی دوم مربوط به کاهش میانگین مصرف انرژی (MID) و گزینه ی سوم به صورت به حداکثر رساندن کاهش مصرف انرژی (MAX)می باشد. کاربران این دستگاهها با استفاده از این امکان و کنترل دستی برخی ویژگی ها از قبیل روشن و یا خاموش بودن امکاناتی نظیر بلوتوث و … می توانند در واقع بدون نصب برنامه های ذخیره کننده ی انرژی که خود انرزی را مصرف می کنندبر صرف کمتر انرزی باتری گوشی خود نظارت کنند.

مرکز خرید

  • ۹۷/۰۶/۲۷
  • markazkharidcom markazkharidcom

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی